Rap Tronic

Susținem proiecte locale de educație complementară

RAP Team 28/05/2019

“Educația ne descoperă perspectiva fericirii viitoare a neamului omenesc”. I. Kant

Misiunea noastră este de a influența prin inovație și excelență industria globală și comunitatea locală. În acest sens, ne exercităm asiduu pasiunea pentru inginerie și tehnologie în ceea ce privește componenta globală și ne-am alăturat Fundației Comunitare Brașov pentru susținerea proiectelor care au un impact major în educația copiilor și tinerilor din comunitea brașoveană, educație concentrată pe “STEAM” – știință, tehnologie, inginerie, arte și matematică.

Programul Științescu este un satelit al Fundației Comunitare și din 2015 este simbolul unei mișcări pro-știință care încurajează proiecte originale și oferă copiilor și tinerilor fascinația STEAM. Anul acesta în lista de jurizare au fost înscrise 30 de proiecte dintre care 13 s-au calificat pentru finanțare în baza unor criterii obiective de evaluare:

  1. Relevanță: Proiectul contribuie la atragerea elevilor către domeniile STEAM și conduce la dezvoltarea de abilități precum gândirea critică, rezolvarea problemelor si munca în echipă.
  2. Interdisciplinaritate: Proiectul accesează informații din mai multe discipline/ştiinţe și le integrează în activități interactive coerente și relevante pentru grupa de vârstă a beneficiarilor propuși.
  3. Coerență: Proiectul are o nevoie, un scop, obiective și activități bine definite, corelate cu o soluție corespunzătoare și resurse necesare incluse în buget.
  4. Eficiență: Resursele financiare și umane sunt alocate rațional, bugetul este realist, detaliat și permite atingerea rezultatelor propuse.
  5. Sustenabilitate: Rezultatele vizează un impact pe termen mediu și lung.
  6. Inovație: Proiectul aduce în prim-plan idei noi, inovative, metodologii alternative, tematici inedite sau se adresează unor categorii noi de beneficiari din rândul celor vizați prin program.

Proiectele finanțate sunt centrate în jururl unor nevoi ample de învățare și cunoaștere:

A. Proiecte de tip Science Center:

  1. ProtoShop Live (Asociația Laborazon)
  2. Experimentarium (Grup de inițiativă coordonat de Ciprian Branea)
  3. Laboratorul de Știință și Artă (Grup de inițiativă ArtByte)

B. Biologie, geografie, natura

  1. STEAM Farming (Grup de inițiativă coordonat de Daniel Petrule)
  2. Natura, spațiu de învățare STEAM (Organizația Națională Cercetașii României)
  3. Zâmbete la microscop (Asociaţia Carpaterra)
  4. Semințe de științe (Centrul de Educație pentru Dezvoltare Durabilă Schubz din Râșnov)

C. Programare si robotica

  1. Școala de Vară Learnex 2019 (Asociația Suport Regiunea Centru)
  2. AR-T (Academia de Informatică -Fundația Partener Brașov)
  3. RoboIT 9 (Echipa didactică Școala Gimnazială nr 9 “Nicolae Orghidan” Brașov)

D. Inițiative teoretice si practice

  1. Iniţiere în CNC (Grup de iniţiativă Tudoran)
  2. EduAS (ClubMate Șaguna)
  3. Laborator școlar mobil (Grup de inițiativă coordonat de Mihaela Bucșa)

“A ști”, “a investiga” și  “a interpreta” sunt cele trei “competenţe stiinţifice” de bază pe care, potrivit cadrului de evaluare PISA (Programme for International Student Assessment), ar trebui să le dobândească un copil înainte de studiile liceale pentru a fi competitiv pe piata muncii. Ne dorim ca această inițiativă sa creasca cel putin în ritmul de până acum pentru a susține alfabetizarea stiințifică a tinerilor din România.